Op woensdag 25 april opende de Fietsfabriek in de garage van het Koetshuis (Stationstraat). De Fietsfabriek is een fietsatelier voor kinderen en jongeren tot 25 jaar. De fiets is voor hen een belangrijk vervoersmiddel.
Onze jeugdopbouwwerker hoorde regelmatig dat nogal wat kinderen met een onveilige of kapotte fiets, een te kleine of te grote fiets rondtoeren. Of er zelfs helemaal geen hebben. In de Fietsfabriek kunnen zij zelf aan de slag en samen met de aanwezige vrijwilligers hun eigen fiets herstellen of een tweedehandsfiets in orde zetten en overnemen. Ze hebben dan niet alleen
een deftige,veilige fiets, maar ze leren er ook technische vaardigheden en respect hebben voor materiaal. Kleine fietsbenodigdheden voor een veilige fiets, zoals lichten, een slot, een bel, remmen, ... kunnen zij er verkrijgen en zelf installeren al of niet met medewerking van vrijwilligers. De Fietsfabriek zal elke maandag ( van 15 u tot 18 u ) en woensdag ( van 12 u tot 15 u ) open zijn in de garage van het Koetshuis (Stationstraat).